De samenleving en plastische chirurgie

Een cosmetische kliniek is niet meer hetzelfde als vroeger. Elk jaar zijn er nieuwe ontwikkelingen in de plastische chirurgie wereld. Complexe ingrepen zijn tegenwoordig niet zo complex meer. De ingrepen kunnen veel simpeler worden uitgevoerd door nieuwe technologie of kennis. De methodes worden verfijnd en behandelingen kunnen sneller worden uitgevoerd. De wachttijden kunnen daardoor korter worden en vaak zakken de kosten daar ook door. Niet alleen de kosten voor de cosmetische kliniek maar ook voor de consument.

 

Ook de overheid is tegenwoordig goed bekent in de plastische chirurgie wereld. Niet alleen operatieve ingrepen maar ook non-operatieve ingrepen. In het NRC stond namelijk niet kort geleden een artikel over het ingrijpen van de overheid in de wereld van plastische chirurgie.

 

De overheid wil de burger beter bewust maken van de risico’s die hangen aan een cosmetische ingreep. Het gevolg is dat alle reclames voor cosmetische ingrepen niet een verplichte slogan hieraan moeten toevoegen. Deze slogan waarschuwt voor de risico’s van cosmetische ingrepen. Dat maakte minister Edith Schippers van Volksgezondheid op 2 juli 2015 bekent.

 

De slogan is niet het enigste wat de overheid toevoegt. Ook is er een nieuwe webpagina gelanceerd van rijksoverheid waar veel gestelde vragen worden beantwoord en informatie te vinden is over cosmetische ingrepen. Denk bijvoorbeeld aan: “Mag mijn behandelaar de cosmetische ingreep uitvoeren?”.

 

Een andere opmerkelijk ontwikkeling is dat ingrepen met narcose nog nauwelijks nog nodig zijn. Ingrepen als lippen opvullen of een ooglidcorrectie hebben geen narcose nodig. Slechts een plaatselijke verdoving. Daarnaast wordt het steeds populairder om de nieuwste of beste technologie te gebruiken. Verouderde apparatuur wordt niet langer meer geaccepteerd. Apparatuur wordt nu van geacht van de beste kwaliteit te zijn. Zo wordt er veel meer belang gehecht aan een apparatuur zijn merk. Het merk zegt veel vaker iets over de kwaliteit. Deze nieuwe technologie en merken kunnen onder andere ooglidcorrectie ervaringen flink verbeteren.

http://www.faceland.nl/