Van jaar tot jaar is de belangrijkste vector bij de ontwikkeling van zoekmachines richting – het is handig voor de gebruiker, of, eenvoudiger, voor alle mensen die een browservenster openen en een zoekopdracht invoeren. Van eenlettergrepige zinnen ‘muziek’ tot complexe semantische ‘een fragment waarin een roodharige Spaanse vrouw was en ze meezong met dit alles in de woestijn.’ Om de gebruiker te begrijpen, hebben de algoritmen een aanzienlijke hoeveelheid veranderingen ondergaan en veel geleerd. Ja ja! Ze leerden precies. De meest complexe formules die niet onderhevig zijn aan de menselijke geest, zijn niet alleen samengesteld volgens bepaalde regels, ze moderniseren, veranderen en leren van ons. Elke dag en elk ons verzoek aan het netwerk. Natuurlijk, in dergelijke omstandigheden, wanneer de machine niet alleen woorden begrijpt, maar ook de betekenissen begrijpt, is de basis van promotie het nut van de bron voor een persoon. Content is de ruggengraat Elk verzoek aan het netwerk impliceert een vraag, en de zoekopdracht moet deze zo veel mogelijk beantwoorden. Beantwoorden niet alleen in het gemiddelde veld, maar rekening houdend met uw individuele kenmerken – de zoekmachine “maakt uw virtueel portret” op basis van de informatie die u eerder zocht. Bij zoekmachineoptimalisatie in het echte leven moet tekst een delicate evenwichtsoefening zijn tussen menselijke tekst en tekst met de juiste parameters om de relevante kwaliteiten van de pagina te vergroten. De tekst moet dus gelijktijdig worden geconfigureerd voor twee doeleinden:
Om beide doelen te bereiken, moet u zich aan het volgende schema houden: We schrijven een unieke tekst, gericht op de inhoud en betekenis → Pas daarna, zonder expliciete opsomming, de trefwoorden invoegen. De tekst mag niet oververzadigd zijn met trefwoorden, soms is slechts één keer voorkomen voldoende. Het is veel belangrijker dat de betekenis van de tekst in de goede richting is en de gebruiker antwoord geeft op de vraag. Het toevoegen van sleutelzinnen op prioriteit kan het beste gebeuren in koppen en metatags. Wijs niet met je vinger naar me! Overmatige links van andere sites zullen u niet langer de gewenste resultaten opleveren. Hoogstwaarschijnlijk wordt u beloond met een filter en zullen alle links moeten worden verwijderd. Analyseer de SERP, kijk welke sites welke linkmassa hebben en voer het gemiddelde uit. Maar dit zal nog niet genoeg zijn. Scheid alle links in gekochte en natuurlijke (veel services kunnen u hierbij helpen) en analyseer hun balans opnieuw. Elke link moet doordacht en geselecteerd zijn. Een link omwille van een link is verouderd! Rank Brain en zijn impact Zoekmachines hebben lang geleerd om het gebruikersgedrag op uw pagina en in de SERP zelf te begrijpen. En voor Google speelt CTR een belangrijke rol bij het bouwen van een rangschikkingsformule. Google heeft bijvoorbeeld een Rank Brain, die het aantal klikken op een pagina en de overgangstijd van de gebruiker meet. Analyseer deze indicatoren en trek conclusies. Als gebruikers uw pagina verlaten zodra ze deze openen, betekent dit dat deze geen antwoord geeft op de vraag en dat u de semantische blokken, inhoud en mogelijk functionaliteit moet herzien. De link moet al informatief en aantrekkelijk zijn in de zoekresultaten In termen van de tijd die op de pagina wordt doorgebracht, kan de situatie dubbelzinnig zijn. Er zijn momenten waarop alle nuttige inhoud op de pagina staat, maar de site is overbelast, het duurt lang om te openen, er zijn veel reclamebanners die de aandacht afleiden, onbegrijpelijke navigatie en een onhandige interface. Probeer u voor te stellen dat u de persoon bent die uw site voor het eerst opent. Vind je alles leuk, kun je gemakkelijk iets vinden, navigeren, zijn er de benodigde goederen of informatie? Let op alle aspecten als de verblijftijd minder dan 30 seconden bedraagt. Maar hoe zit het met de telefoon? Het mobiele internet heeft inmiddels een groot deel van het internet veroverd. Mensen hebben honger naar informatie en proberen 24 uur per dag online te zijn, zelfs onderweg door nieuws en websites te bladeren. Daarom zou de bron handig moeten zijn, bij welke resolutie deze niet zou worden geopend. Het aantal mobiele bezoekers neemt elk jaar toe en u moet nu nadenken over het verbeteren van de site met een mobiele versie. Het aandeel mobiel verkeer groeit, dus het is de moeite waard om het gemak van het gebruik van de bron van smartphones te overwegen! Mobiele pagina’s zullen altijd hoger scoren wanneer ze vanaf een telefoon worden geopend, omdat ze gebruikersgericht zijn. Dit systeem reguleert zichzelf door het feit dat iemand, als hij op de site komt, daar meer tijd doorbrengt en daarmee ook de site in de SERP verhoogt. Bovendien begint hyperlokale targeting hard te werken bij het inloggen vanaf de telefoon, waarbij eerst wordt aangeboden wat er in de buurt is. Te lui om te typen Met de vooruitgang van de technologie is het tijd voor gesproken zoekopdrachten. De komst van Siri blies een frisse wind in de zoekmachines. Voor degenen die niet graag tikken, of die niet comfortabel zijn met het toetsenbord (bijvoorbeeld onderweg), is dit type zoekopdracht handig en effectief. Een aanbeveling voor het verhogen van posities in de gesproken zoekopdracht is om een vraag-antwoordblok aan de structuur toe te voegen. Het is logisch dat bij een gesproken zoekopdracht de interactie plaatsvindt in een dialoogvorm. Als de pagina een relevant antwoord heeft op uw directe vraag, zal dit een belangrijke rol spelen bij de verdeling van rangschikkingsfactoren en een “virtueel pluspunt” toevoegen aan uw bron in de zoekresultaten. Meestal moet u bij het opbouwen van een pagina op deze manier focussen op laagfrequente zoekopdrachten, door woorden uit spraak toe te voegen, bijvoorbeeld: “Waar?”, “Hoe?”, “Wat”. Deze aanpak levert niet altijd de gewenste resultaten op, dus weeg de geschiktheid van uw beslissing af om het meeste uit de inhoudsruimte op de site te halen. Ik wil niet lezen, ik wil kijken! Het lezen van bruikbaar materiaal is zeker erg goed, maar de neiging om het materiaal te leren is gericht op vereenvoudiging. Gebruikers bekijken liever een video met instructies, een recensie, een aankondiging, dan dat ze er een lang en saai artikel over lezen. Bovendien houdt deze methode rekening met de categorie gebruikers met zichtproblemen. In de loop van de tijd zijn video’s van betere kwaliteit, aantrekkelijker en professioneler geworden. Ze kunnen niet alleen een soort presentatie van het bedrijf of product bevatten, maar ook nuttig materiaal. Uiteraard hebben de zoekmachines in hun algoritmen rekening gehouden met deze veranderingen. Een unieke en interessante video over het onderwerp van de pagina zal altijd een positieve factor zijn bij het opbouwen van relevantieketens. Bovendien is een goed ontworpen video zelf ook betrokken bij het zoeken naar video’s en kan deze voor extra verkeer zorgen. Videomateriaal van hoge kwaliteit zal ongetwijfeld een pluspunt zijn bij promotie Resultaten: Een handige kwalitatief hoogwaardige website met interessante en unieke inhoud is al een goede sollicitatie voor functies. Maar u kunt niet zonder optimalisatie, uitwerking van trefwoorden, metabeschrijvingen en het volgen van moderne trends. We moeten reageren op alle veranderingen in de IT-wereld en niet vergeten dat er bepaalde regels zijn die niet zijn geannuleerd. Het wordt elk jaar moeilijker om posities te winnen in de zoekresultaten voor zoekopdrachten met een zelfs gemiddelde frequentie. Veel advertenties, directorysites en aggregators leiden het leeuwendeel van het verkeer naar hun pagina’s. Sommige van de posities worden bezet door mastodonten in hun vakgebied, die altijd voorrang zullen krijgen op de locaties van kleine bedrijven en smalbandige bedrijven. Alle moderne realiteiten leiden ertoe dat de kwaliteit van de dienstverlening groeit, waarmee ook de kwaliteit van sites moet groeien. Een unieke bron in zijn soort zal niet onopgemerkt blijven. Probeer uw site individualiteit te geven, zowel in ontwerp als in de presentatie van informatie, dan trekt het geïnteresseerde gebruikers aan die uw klant kunnen worden. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |
