Was het enige tijd geleden nog slim om gewoon zoveel mogelijk zoekwoorden in je SEO webteksten te proppen, tegenwoordig werkt dit averechts. Zoekmachines hebben tegenwoordig intelligente algoritmes die bepalen hoe jouw tekst scoort op vindbaarheid. Naast dat het belangrijk is om relevante zoekwoorden te integreren, is het daardoor met name belangrijk geworden dat jouw tekst ook lekker leesbaar is. Een goede tekst met waardevolle content, krijgt een betere ranking.
Schrijf de SEO webteksten voor je lezer! Oók wanneer je SEO webteksten gaat schrijven, staat de lezer op de eerste plaatst. Een tekst die je enkel schrijft met als doel je vindbaarheid vergroten, is waarschijnlijk geen goede tekst. Probeer dan ook om je lezer tevreden te stellen en niet Google. Vraag je daarom af welke content waardevol is voor jouw potentiële lezers. Wat willen zij weten en wat vinden zij leuk? Willen zij een amusante tekst lezen of komen zij voor gerichte informatie? Dit zijn allemaal belangrijke vragen die jij jezelf moet stellen wanneer je seo webteksten wilt gaan schrijven.
Schrijf voldoende woorden Uit onderzoek blijkt dat veel websites nog steeds gebruik maken van veel te korte SEO webteksten. Het probleem is echter dat niet eenduidig te bepalen valt of een tekst te kort of te lang is. Er is geen minimumaantal woorden voor een pagina, maar te korten teksten kunnen je vindbaarheid wel negatief beïnvloeden. Zo kennen zoekmachines meer waarde toe aan teksten die diepe, waardevolle content bevatten. Het is vanzelfsprekend dat je met 200 woorden nooit diepe, waardevolle content kunt produceren. Bedenk daarom, in het verlengde van ons eerste punt, dat het altijd belangrijk is om je lezer waardevolle teksten te schenken.
Maak een goede META-description Het volgende punt betreft een veel gemaakte fout onder SEO webteksten schrijvers. Ze schrijven waardevolle content en maken spaarzaam gebruik van relevante zoekwoorden. Helemaal goed. Vervolgens vergeten ze echter om een goede META-description te schrijven. Een gemiste kans! Weliswaar is de META-description tegenwoordig geen rankingfactor meer, hij is alsnog erg belangrijk. De META-description is namelijk de unieke omschrijving van jouw pagina, welke zichtbaar is bij de zoekresultaten. Deze mag niet ontbreken en moet aanzetten tot actie. Potentiële lezers moeten immers, nadat je pagina te zien is in Google, wel nog op het zoekresultaat klikken! |
https://www.textmakelaar.nl/ |
